Actueel


Progress nieuws

Op deze pagina vindt u alle actuele informatie rondom
Progress Onderwijs. Wilt u onze nieuwsbrieven en blogs
rechtstreeks in uw mailbox ontvangen?

Het SIS als backbone van de flexibele belofte

Vraag de whitepaper aan en ontdek waaraan een studentinformatiesysteem moet voldoen om op een
goede manier flexibel onderwijs te faciliteren.



                                                                                       


Nieuwsbrief

Kwartaal 1 - 2024
Kwartaal 2 - 2023
Kwartaal 3 - 2023
Kwartaal 4 - 2023

Wilt u ook geen Progress nieuws meer missen? Meldt u dan hier aan voor de nieuwsbrief en ontvang deze ieder kwartaal in uw mailbox. 


Vacatures

Software ontwikkelaar - Full time / Part time (Minimaal 32 uur per week)

Voor de uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar. Wij zijn een ambitieus bedrijf met enthousiaste medewerkers en tevreden klanten. We willen onze positie in de markt verder uitbouwen en daarom zoeken we Ontwikkelaars die met ons mee willen bouwen aan onze innovatieve onderwijssoftware. Werksfeer en teamspirit zijn bij ons erg belangrijk. We staan voor prettig samenwerken en delen van kennis. Op dit moment hebben wij vacatures voor een ontwikkelaar die aan de slag willen bij een innovatief bedrijf met uitdagende opdrachten en focus op kwaliteit.

Als Software Ontwikkelaar ben je lid van het ontwikkelteam en bouw je mee aan onze standaard software die nauw aansluit op de onderwijsontwikkelingen in het hoger onderwijs. In een klein team bedenk, ontwerp en ontwikkel je oplossingen waar onze klanten baat bij hebben. Je bent bekend met de scrummethodiek en in staat klanten te adviseren bij het ontwikkelen en in gebruik nemen van nieuwe functionaliteiten. Verder ben je vertrouwd met/heb je kennis van applicatieontwikkeling met moderne methoden en technieken zoals:

  • Een afgeronde (of nagenoeg afgeronde) hbo-/wo-opleiding in een relevante studierichting;
  • Kennis van een statisch getypeerde taal;
  • Goed programmeren is je passie;
  • Een enthousiaste en collegiale werkhouding;
  • Interesse in het creatief gebruik van van een statisch type systeem.

 

Wie ben jij?

  • Je hebt een afgeronde ICT opleiding WO/HBO;
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring. Overtuig ons van je kunnen op basis van je enthousiasme en je gerealiseerde opdrachten. Om te kijken of we bij elkaar passen kan het uitvoeren van een kleine opdracht deel uitmaken van de sollicitatieprocedure;
  • Je hebt een goed gevoel voor hoofdlijnen, maar hebt ook aandacht voor de details;
  • Je bent vertrouwd met een breed scala aan methoden en technieken en levert toegevoegde waarde in ons team door jouw kennis en ervaring;
  • Je hebt een ondernemende en proactieve houding waarbij je laat zien dat je vanuit doelen zelfstandig aan het werk kan;
  • Je bent iemand die niet snel ergens van terugdeinst, maar die zich in een onderwerp vastbijt;
  • Je vindt het leuk om in Groningen “de mooiste stad van Nederland” te werken.

Wat bieden wij?

  • Een prettige werkplek in onze inspirerende omgeving ;
  • Een werkomgeving waarin je veel ruimte krijgt voor eigen initiatief;
  • Een prachtige kans je te verdiepen en verder te ontwikkelen als Software Developer;
  • Je de ruimte om zelfstandig te werken en mee te denken over methoden en technieken;
  • Flexibele werktijden;
  • Een goed marktconform salaris, afhankelijk van je ervaring;

Vind je het leuk om te functioneren in een middelgroot team (15 personen) wat agile werkt en loop je niet weg voor uitdagingen dan is Progress Onderwijs de plek voor jou.

Wie zijn wij?

Progress Onderwijs heeft ruim 30 jaar ervaring in het onderwijs logistieke proces en in het hoger onderwijs bij zowel kleine als grote HBO instellingen en universiteiten. Dit doen we met een team van hooggekwalificeerde mensen die de vertaalslag kunnen maken van functionele vraag naar standaard programmatuur. Progress Onderwijs is bij universiteiten, hogescholen en studenten vooral bekend als de ontwikkelaar van Progress.NET, het Studenten Informatie Systeem voor een efficiënte onderwijsadministratie.

Kijk ook op progressonderwijs.nl om te zien wat we doen.

Ten slotte

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Contact

Progress Onderwijs biedt: een boeiende werkomgeving in Groningen, goede mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling, interessante arbeidsvoorwaarden. Heb je interesse mail je CV dan naar Jan Batteram (j.batteram@progressonderwijs.nl) of neem contact met hem op via 06 – 129 788 07 als je vragen hebt over de functies.

Afstudeerders

We zijn op zoek naar Informatica-studenten die houden van een uitdaging. Binnen ons scrumteam help jij ons om de kwaliteit, performance en onderhoudbaarheid van onze applicatie te verbeteren.

We hebben diverse opdrachten waarmee je direct aan de slag kunt. Dit betreft o.a.:

  • Het verbeteren van ons proces rondom performancetesting;
  • Uitzoeken of onze webpack builds sneller kunnen worden gemaakt met gebruik van swc, esbuild, parcel;
  • Het ontwikkelen van een vernieuwde opzet rondom dagelijkse ‘logging’ van de applicatie.

Daarnaast bieden wij de mogelijkheid om na je afstudeeropdracht direct bij ons in dienst te komen!

 

Progress Onderwijs biedt: een boeiende werkomgeving in Groningen, goede mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling, interessante arbeidsvoorwaarden. Heb je interesse mail je CV dan naar Jan Batteram (j.batteram@progressonderwijs.nl) of neem contact met hem op via 06 – 129 788 07 als je vragen hebt over de functies.

Tester

In ons team zijn wij op zoek naar een Tester. Wij zijn een ambitieus bedrijf met enthousiaste medewerkers en tevreden klanten. We willen onze positie in de markt verder uitbouwen en daarom zoeken we een Tester die met ons mee wil bouwen aan onze innovatieve onderwijssoftware. Werksfeer en teamspirit zijn bij ons erg belangrijk. We staan voor prettig samenwerken en delen van kennis.

Als Tester ben je verantwoordelijk voor:

  • Het testen van nieuwe features;
  • Het testen van bugfixes;
  • Het uitvoeren van (geautomatiseerde) regressietesten;
  • Het meedraaien in testtrajecten met ketenpartners.

In een klein team test je de oplossingen waar onze klanten baat bij hebben. Je bent bekend met de scrummethodiek en in staat klanten te adviseren bij het ontwikkelen en in gebruik nemen van nieuwe functionaliteiten. Verder ben je vertrouwd met -/ heb je kennis van applicatieontwikkeling met moderne methoden en technieken zoals:

  • Tmap- en/of ISTQB-certificering;
  • Testen van webapplicaties;
  • Testautomatisering;
  • Object-georiënteerd programmeren (.net C#)
  • Testen in een keten;
  • Selenium Webdriver;
  • Jenkins.

    Wie ben jij?

  • Je hebt een afgeronde hbo/wo-opleiding in een relevante studierichting;
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring. Overtuig ons van je kunnen op basis van je enthousiasme en je gerealiseerde opdrachten. Om te kijken of we bij elkaar passen kan het uitvoeren van een kleine opdracht deel uitmaken van de sollicitatieprocedure;
  • Je hebt een goed gevoel voor hoofdlijnen, maar hebt ook aandacht voor de details;
  • Je bent vertrouwd met een breed scala aan methoden en technieken en levert toegevoegde waarde in ons team door jouw kennis en ervaring;
  • Je hebt een ondernemende en proactieve houding waarbij je laat zien dat je vanuit doelen zelfstandig aan het werk kan;
  • Je bent iemand die niet snel ergens voor terugdeinst, maar die zich in een onderwerp vastbijt;
  • Je hebt een enthousiaste en collegiale werkhouding;
  • Je vindt het leuk om in Groningen “de mooiste stad van Nederland” te werken.

Wat bieden wij?

  • Een prettige werkplek in onze inspirerende omgeving;
  • Een werkomgeving waarin je veel ruimte krijgt voor eigen initiatief;
  • Een prachtige kans je te verdiepen en verder te ontwikkelen als Tester;
  • Je de ruimte om zelfstandig te werken en mee te denken over methoden en technieken;
  • Flexibele werktijden;
  • Een goed marktconform salaris.

Vind je het leuk om te functioneren in een middelgroot team (14 personen) dat agile werkt en loop je niet weg voor uitdagingen? Dan is Progress Onderwijs de plek voor jou.

Wie zijn wij?

Progress Onderwijs heeft ruim 30 jaar ervaring in het onderwijslogistieke proces en in het hoger onderwijs bij zowel kleine als grote HBO-instellingen en universiteiten. Dit doen we met een team van hooggekwalificeerde mensen, die de vertaalslag kunnen maken van functionele vraag naar standaardprogrammatuur. Progress Onderwijs is bij universiteiten, hogescholen en studenten vooral bekend als de ontwikkelaar van Progress.NET, het Studenten Informatie Systeem voor een efficiënte onderwijsadministratie.

Progress Onderwijs biedt een boeiende werkomgeving in Groningen, goede mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling en interessante arbeidsvoorwaarden.
Kijk ook op progressonderwijs.nl om te zien wat we doen.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.


Nieuws

HO Link 2023- Grenzeloos studeren

Op 5 en 6 juni 2023 zijn Progress Onderwijs en Educator gezamenlijk onder de vlag van Breens Network aanwezig op de HO-link conferentie in Papendal. Tijdens deze tweedaagse conferentie, georganiseerd door DUO en Stichting Studielink, ontmoeten we onze collega’s uit het onderwijsveld om met elkaar van gedachten te wisselen over de nieuwste ontwikkelingen en ervaringen rondom onderwijs en onderwijsondersteuning.

Het thema van de conferentie is dit jaar ‘grenzeloos studeren’.

Met alle ontwikkelingen in de Europese onderwijsruimte, en Europees beleid voor mobiliteit, inclusiviteit en betere bescherming van de burger bij gegevensuitwisseling, is een versnelling te zien voor wat betreft aanpassingen in het ecosysteem voor het onderwijs. Dit stelt het onderwijs voor de vraag hoe je met toenemend digitaal onderwijsaanbod en leermiddelen voor veilige, betrouwbare, onafhankelijke en kwalitatief hoogwaardige oplossingen zorgt om de studentreis goed te laten verlopen. (Bron: ww.holink.nl)

Tevens zal collega Dennis van Oeveren namens Breens een presentatie geven over flexibilisering en individualisering en hoe je hier als onderwijsinstelling mee om kunt gaan.

Als je over een totaal nieuw concept wilt nadenken, moet je bestaande kaders loslaten. Er zitten nu eenmaal een aantal stugge elementen in het onderwijs die we lastig kunen loslaten: klassen, leerjaren, docenten, examens, diploma’s, om er maar een paar te noemen. Ook als je praat over hoe het anders kan, ben je toch al snel geneigd te blijven hangen in die structuren, soms bewust, maar heel vaak onbewust.  Vaak stellen onderwijsinstellingen hun leveranciers dan ook vragen op het 'hoe-' en 'wat'-niveau. Daarmee heb je feitelijk het proces al bepaald, in de veronderstelling dat dat de enige mogelijke manier is. Zonde. Door je leverancier veel meer ruimte te geven om als een echte partner mee te denken, kom je tot veel meer ideeën en mogelijkheden. Het is zeker mogelijk om los te komen van dit koedenken. Een van de manieren om bewustwording te creëren is om te kijken naar de ontwikkeling van de thuisbezorgdiensten.


Met deze inspiratiesessie helpen we los te komen van het bestaande denken en geven we richting aan het flexibiliseren. We maken mensen bewust van de beperkingen van de kaders waarin ze denken en we inspireren hen weer vrijer te denken.

 

We kijken er naar uit om elkaar te ontmoeten, zien we jou ook op de HOLink 2023?

 

Holink-2023

 

 

Breens Network gaat samenwerking aan met Enable U

AMSTERDAM, 10 februari 2023 – Onderwijs ICT specialist Breens Network en integratiespecialist Enable U zijn een samenwerkingsverband aangegaan. Dit hebben beide partijen vandaag bekendgemaakt. Samen maken zij het mogelijk om onderwijsinstellingen te ontzorgen door de grote hoeveelheid aan onderwijssystemen, IT-koppelingen en externe integraties (zoals DUO) niet alleen naadloos samen te voegen maar ook veilig toegankelijk te maken via één digitale omgeving en deze toekomstbestendig te beheren. 

Lees hier het volledige persbericht

Wij doen mee als werkgever met Make IT Work!

Wil jij je laten omscholen naar de IT én daarna bij ons aan de slag? Omscholingstraject Make IT Work maakt dat mogelijk!

Heb jij een sterke intrinsieke motivatie om in het IT vakgebied te gaan werken en een flinke dosis doorzettingsvermogen? Dan dagen wij je uit om je aan te melden als kandidaat voor Make IT Work en wie weet spreken wij elkaar dan tijdens de werkgeversmarkt op 9 september 2022. Je hebt tot uiterlijk 26 augustus 2022 de tijd om je aan te melden!

Neem voor meer informatie en het aanmelden contact op met @Martine Haverkort via 06 19 10 29 94 of per mail: martine.haverkort@itacademy.nl . Voor meer informatie over het traject kun je een kijkje nemen op de website van Make IT Work: www.it-omscholing.nl.

Breens Network kijkt terug op een geslaagd HO Link

Op 16 en 17 juni waren Educator en Progress aanwezig bij de HOlink in Papendal onder de vlag van Breens Network. Het was fijn om mensen weer in het echt te spreken, nadat de HOlink twee jaar achter elkaar niet door kon gaan. Het waren twee inspirerende dagen! Naast onze aanwezigheid als standhouder op de informatiemarkt hebben we op donderdag ook een inhoudelijke bijdrage geleverd in de vorm van een sessie.

Een digitale campus voor de Open Universiteit

Samen met de Open Universiteit (OU) hebben we een inspiratie sessie gehouden over de digitale campus bij de OU. Het was goed om te zien dat hier veel animo voor was, de zaal was helemaal gevuld. Pieter Volleberg, Business Proces Analist bij de Open Universiteit, schetste de aanleiding bij de OU voor de digitale campus. De informatievoorziening bij de OU is op dit moment onvoldoende wendbaar met het oog op de toekomst en de huidige systemen kunnen een risico opleveren voor de bedrijfscontinuïteit. Daarom is het programma “De digitale OU” in het leven geroepen, één van de drie deelprogramma’s hiervan is de digitale campus. Hierin komen een Studentinformatiesysteem, Onderwijscatalogus, CRM en Roosterapplicatie samen in één digitale campus. Het doel van de digitale campus bij de OU is een integrale self-service voorziening te bieden voor student en docent waarin de student centraal staat en de hele studentreis omvat: van oriënteren tot diplomeren. Door het student 360 beeld volg je als onderwijsorganisatie studenten, is er één student beeld voor betrokkenen, kunnen studenten begeleid worden tijdens hun studie en bovendien biedt dit de mogelijkheid studenten te interesseren voor nieuwe mogelijkheden. De digitale campus sluit aan bij het onderwijsmodel van de OU, waarbij studenten op eigen tempo studeren en keuzes maken.

Mijndigicampus
Op allerlei manieren wordt inhoud gegeven aan levenlang ontwikkelen en flexibilisering van onderwijs. Met verschillende beweegredenen en behoeftes als vertrekpunt en dus ook in de vertaalslag daarvan. Grote gemene deler is echter dat dit eisen stelt aan je processen, maar ook aan je informatievoorziening en onderliggende systemen.  Als Breens Network geven we daar vorm en inhoud aan met behulp van mijndigicampus. Eén digitale campus voor student en docent waar een SIS, Onderwijscatalogus, CRM en Roosterapplicatie integraal onderdeel van zijn. Met als doel een integrale self-service voorziening voor student en docent, het bieden van de onderliggende proces ondersteuning en het bieden van een integrale benadering voor circulair onderwijs. Lees meer over mijndigicampus

HO Link 2022 - Niemand buitenspel

Op 16 en 17 juni 2022 is Progress Onderwijs samen met Educator onder de vlag van Breens Network aanwezig op de HO-link conferentie. We kijken er weer naar uit om elkaar in het echt te ontmoeten, zien we je op de HO-link?

Loop langs onze stand zodat we met elkaar in gesprek kunnen. Tevens verzorgd Breens een interactieve sessie tijdens de conferentie: 

DE DIGITALE CAMPUS EN SIS ALS BACKBONE VAN DE FLEXIBELE BELOFTE BIJ DE OPEN UNIVERSITEIT

Op allerlei manieren wordt inhoud gegeven aan levenlang leren en flexibilisering van onderwijs. Met verschillende beweegredenen en behoeftes als vertrekpunt en dus ook in de vertaalslag daarvan. Grote gemene deler is echter dat dit eisen stelt aan je processen, maar ook aan je informatievoorziening en onderliggende systemen. Als Breens Network geven we daar vorm en inhoud aan met behulp van mijndigicampus. Eén digitale campus voor student en docent waar een SIS, Onderwijscatalogus, CRM en Roosterapplicatie integraal onderdeel van zijn. Met als doel een integrale self-service voorziening voor student en docent, het bieden van de onderliggende proces ondersteuning en het bieden van een integrale benadering voor circulair onderwijs. Zo ook bij de Open Universiteit. In deze sessie gaan we verder in op de situatie van de Open Universiteit en zoomen we in op de studentreis van een aanstaande en actieve student die studeert bij de Open Universiteit. Vervolgens laten we zien hoe de digitale campus eruit ziet en gaan we graag het gesprek aan over wat jou betreft doelstelling is van een digitale campus en hoe een digitale campus er volgens jou uit moet zien.

PERSBERICHT

Breens Network versterkt haar positie in Student Informatie Systemen met de overname van Progress Onderwijs




AMSTERDAM, 23 JANUARI 2022 – Breens Network heeft Progress Onderwijs overgenomen. Met deze acquisitie bouwt Breens Network haar positie verder uit als aanbieder van een veilige en betrouwbare werk- en leeromgeving in het onderwijs. Progress is de specialist voor Student Informatie Systemen (SIS) in het hoger onderwijs.

De toevoeging van Progress geeft Breens Network een significante positie in het verwezenlijken van haar missie: het onderwijs te ontzorgen door het bieden van ondersteuning bij hun digitale transformatie naar een veilige digitale werk- en leeromgeving. Progress versterkt de digitale werk- en leer oplossing van Breens Network en verstevigt in combinatie met het eerder geacquireerde Educator het aanbod van een flexibel Student Informatie Systeem voor het hoger onderwijs en het mbo. Met Progress erbij bedient Breens Network ca. twee miljoen studenten, docenten en medewerkers in het onderwijs.

Al meer dan 25 jaar ondersteunt Breens Network onderwijsinstellingen bij hun digitale transformatie. Wij ontwikkelen oplossingen op basis van bewezen toepassingen en nieuwe technologieën, waarbij wij onze uitgebreide IT-expertise combineren met jarenlange kennis van de onderwijsmarkt.

Breens Network is een Nederlandse EdTech-organisatie, ontstaan vanuit de ambitie om het Nederlandse onderwijs te ondersteunen bij het gebruik van nieuwe digitale technologieën en daarbij behorende processen en werkwijzen. Generaties studenten, docenten, management en bestuurders ervaren de omslag naar een hybride werkwijze van fysiek én digitaal. Dit vindt plaats in een dynamische omgeving waar voortgaande professionalisering, gepersonaliseerd leren vanuit de Cloud, zich aan de maatschappij aanpassende curricula, maar ook cyberveiligheid steeds meer georganiseerd moeten worden.

"Breens Network ondersteunt een “leven lang ontwikkelen”. "De digitalisering in het onderwijs verdient een solide en betrouwbare partner. In deze tijd is richtinggevend advies, ontwikkeling, implementatie, beheer en vertrouwen meer dan ooit nodig” aldus Breens Network CEO, Geert-Jan van der Snoek. “De overname van Progress Onderwijs geeft ons de unieke mogelijkheid om, samen met het eerder geacquireerde Educator, door te bouwen aan een flexibel, gepersonaliseerd en toekomstbestendig onderwijssysteem, waarin de student centraal staat. Het is een aanzienlijke versterking - en verbreding - waarin onze veilige en betrouwbare werk- en leeromgeving het uitgangspunt vormt.

 Progress Onderwijs is een IT-organisatie met 30 jaar ervaring met het onderwijslogistieke proces in het hoger onderwijs bij zowel kleine als grote HBO instellingen en universiteiten. Zij leveren een gevarieerd en compleet pakket aan instrumenten en diensten die ingezet worden om samen met de onderwijsinstellingen het beheer van studenteninformatie en de kwaliteitszorg in het hoger onderwijs naar een hoger plan te brengen. Progress Onderwijs is de specialist voor Student Informatie Systemen (SIS) in het hoger onderwijs. Daarnaast hebben zij Progress Verkiezingen ontwikkeld, een krachtige oplossing voor ondersteuning van alle soorten verkiezingen in het onderwijs. Onder meer de Rijksuniversiteit Groningen, Fontys Hogescholen, NHL Stenden, Hanzehogeschool Groningen en TUDelft zijn hun klanten.

Voor Progress Onderwijs betekent toetreding tot Breens Network goede groeimogelijkheden, versterking van de continuïteit voor de onderwijsinstellingen en verbreding binnen de digitale werk- en leeromgeving. Jan Batteram, directeur van Progress Onderwijs: “Voortkomend uit de Rijksuniversiteit Groningen zijn wij nauw betrokken bij het onderwijs en vanuit onze technologische kennis ondersteunen wij de verdere digitalisering van de onderwijsprocessen. Met een team van bevlogen mensen, hoog opgeleide experts, deskundigen van het onderwijsproces spelen wij dagelijks in op de behoefte van onze klanten. Met de toetreding tot Breens Network kunnen wij de sterke positie op het gebied van Student Informatie Systemen verder uitbouwen en zijn wij een uitstekende aanvulling op het aanbod van Breens Network in het hoger onderwijs. De combinatie van Breens Network en Progress geeft klanten en medewerkers van Progress Onderwijs de mogelijkheid om beter in te kunnen spelen op de behoeftes vanuit de markt op het gebied van veilig, duurzaam digitaliseren.”

 

Over Breens Network
Breens Network is ontstaan vanuit de drang om te vernieuwen met bewezen en nieuwe technologieën. Met SLBdiensten, IT-Workz, Educator, Slim.nl, MBOwebshop.nl, Slimindeklas.nl en Breens.nl exploiteert ze een herkenbaar en onderscheidend merkenportfolio. Breens Network is een Nederlandse ICT-organisatie, gecommitteerd aan onze klanten in het onderwijs, de zorg en de decentrale overheid. Met als doel om hen te ondersteunen bij hun digitale transformatie om zo de effectiviteit, kwaliteit van de output, (kosten) efficiëntie en flexibiliteit van hun organisaties te vergroten. Dit vanuit een visie dat technologie en ons advies ondubbelzinnig in dienst staan van het realiseren van organisatorische of persoonlijke doelstellingen van onze klanten. We maken hierbij gebruik van onze digitale en technologische vaardigheden in combinatie met een diepgaand begrip van de markten van onze klanten. Onze medewerkers staan garant voor een daadkrachtige en plezierige samenwerking. Samen bedienen ze ongeveer twee miljoen studenten, docenten, medewerkers en vrijwel alle scholen in het voortgezet- en middelbaar beroepsonderwijs. Dit langs de thema’s: Digitale werk- (en leer) omgeving, Cloud & IT security en Business Intelligence & Data. In totaal werken er 200 gedreven professionals. Het hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam. Ga voor meer informatie naar www.breensnetwork.nl.

 

Surf Challenge Day

Progress is één van de deelnemers van de online SURF Challenge Day. Onderwerp van deze challenge: Studeren in eigen tempo: Versnellen of vertragen mogelijk maken in het SIS en/of aanverwante systemen.

Voor het eerste onderdeel van de challenge 'studeren in eigen tempo mogelijk maken in het SIS' heeft Progress haar visie weergegeven in een filmpje waar vervolgens in een Q&A sessie dieper op in werd gegaan.

Bekijk het volledige filmpje, waarin Progress laat zien hoe het de student ondersteunt in het kiezen van een eigen leerroute,  hieronder. 

 

 

Progress sponsor van Kids United

Een van de kernwaarden van Progress is: ‘we stimuleren anderen’. We houden ervan om geïnspireerd te worden en inspiratie door te geven. We hebben oog voor de lange termijn en voor sociale impact. Om hier invulling aan te geven sponsort Progress Onderwijs de club “Kids United”.

Kids United.
Kids United is een club die sport biedt aan kinderen met een lichamelijke en/of een verstandelijke beperking. Inmiddels is de stichting uitgegroeid tot een prachtige voetbalclub, waar iedereen op zijn of haar niveau kan trainen en regelmatig een wedstrijd speelt. Een stichting met een visie voor de toekomst. FC Groningen is ambassadeur van Kids United en is hiermee de eerste betaalde voetbalorganisatie geworden met een G-voetbalteam.

Waarom Kids United.
Naast maatschappelijke betrokkenheid heeft Progress directeur Jan Batteram een persoonlijke band met Kids United. Zijn jongste zoon Guang heeft een verstandelijke beperking en voetbalt nu ruim 2 jaar bij Kids United. Kids United is zijn club en hij kan niet wachten tot het weer woensdag is, dan mag hij weer een uur lang achter de bal aanrennen.
Voor een buitenstaander lijkt het misschien of de kids maar wat rennen en tegen een bal aantrappen, maar voor de kinderen betekent het veel meer. Ze leren om met andere kinderen te spelen, samen te werken en contact te maken en hebben bovendien heel veel plezier met elkaar. De kinderen horen echt ergens bij en kunnen zeggen: ‘ik speel bij Kids United’.

Jan is ervan overtuigd dat Guang in zijn volwassen leven nog veel profijt zal hebben van het sporten bij Kids United. Het feit dat hij ergens bij hoort geeft hem zeker handvatten voor zijn verdere leven.

;